onsdag den 31. december 2008

What's Your Dream for 2009 ?

Her er en gæst post fra Lisa Edwards , talent opbevaring og engagement ekspert og medophavsmand på Managing Talent Retention: Et investeringsafkast metode . Det er et perfekt indlæg til kick off det nye år. Lisa E. vil overvåge kommentarer, så del dine tanker. Jeg elsker hende id? om at skabe en fortælling, som fortæller historien om, hvad du søger. Hvad er din drøm?

Bloom

? �I har en dream? | ?
������- Martin Luther King

Ligesom mange mennesker, IA � � m tænke 2009, og hvad I? � d gerne ændre. Men, IA � � m ikke begynder med en liste over goals.�Faktisk, IA � � m ikke engang at starte med et enkelt mål.

stedet, IA � � m begyndende med en dream.�

De fleste mennesker vil starte ud med et mål eller et enkelt mål, og mange mennesker vil mislykkes at realisere deres goal.�Hvorfor? �da den mangler visioner og følelser ? "den meget kvaliteter at gøre for en drøm kommer sandt.

Tænk på it.�Mange mennesker vil have et mål, der lyder nogenlunde sådan her ud:

miste 15 pounds af sommeren.

Føler du dig inspireret med det? �Tænk, hvis Martin Luther King havde forsøgt at flytte tusinder eller millioner af mennesker ved udformningen hans idealer gerne that.�Det ville have lydt noget i retning af, ? �I har et mål, at alle skal behandles equal.? �Ville folk er blevet flyttet? �ville ændre er blevet inspireret?

Selvfølgelig not.�I stedet begyndte han med ? �I har en dream? | ?, og han fortsatte med at male et billede og en vision om hvad hans drøm kiggede like.�Det tog 568 ord at male et billede af, at drøm og hans vision, fuld af følelser og håb for change.�Men med 568 ord, Martin Luther King var i stand til at inspirere og motivere folk til at tro, at hans drømmen var muligt, og folk arbejdede sammen om at begynde at gøre det kommer true.�

Ligeledes med dit liv, du skal starte med en atmosfære af håb og begejstring for noget, der føles som en reel mulighed.

flere år siden, min drøm var, at jeg vil starte min business.�jeg skrev fem hele sider (i lang hånd!), der beskriver, hvad min drøm lignede. Jeg indgår ting som: hvor jeg boede, der var at arbejde med mig, hvordan mit arbejde dagen gik, hvor mange penge var jeg gør, og selvfølgelig, hvordan jeg hjalp people.�beskrev jeg, hvordan jeg følte hver dag, hvad der lyder jeg ville høre i baggrunden, mens jeg arbejdede, og hvad jeg ville gøre efter work.�jeg selv er beskrevet, hvilke farver jeg vil være omgivet af, fordi når jeg drømmer om, kan jeg godt lide at drømme i farver! �Derefter tog jeg min drøm og kondenseret det i ?fire ord sætning, jeg skrev på en lyserød indeks kort og smuttede ind på min billfold.�Hver gang jeg åbnede min tegnebog, kunne jeg læse, at punktum og genvinde den motivation og følelse bag min drøm.

It? � s ikke overraskende, at to måneder efter at skrive en beskrivelse af min drøm, jeg indset begyndelsen af min drøm og startede min business.��

I? � m ikke sige, at du don? � t behovet goals.�jeg skriver mål, too.�It? � s bare, at jeg starter med en drøm, fokusere på et enkelt punktum, og så kan jeg oprette det mål.

Tænk på vores venner, der har startet det nye år med ? �lose 15 pounds af summer.? �Hvad nu, hvis de begyndte med ? �I har en drøm, som af sommeren, vil jeg gå til stranden i min favorit badedragt og indånder behageligt og føles afslappet. Jeg har en drøm, at jeg vil føle radiatorpaneler og en sund og fuld af liv og energi og enthusiasm.�Jeg har en drøm, som jeg vil nyde at køre og følelsen af realisering hver dag, når jeg kører efter work.�Jeg har en drøm, at mine organ vil føle Energitilfoerslen og sundt, når jeg spiser mad, der giver mig energi og næringsstoffer, som understøtter me.?

nu, at en � � s noget selv jeg kan mærke og få begejstrede! �Det lyder sjovt at spiser sund mad og gå til run.�A A A

Leta � � s gå videre og tænke over, hvordan organisationer kan indpasses i dette koncept, og brug den til at drage fordel everyone.�De fleste virksomheder kommer ud med et liste over mål, der er nogle version af: øge indtægterne og mindske expenses.�Rah. Rah.�Hvem kan få glade for det? A er det undre nogen, at folk er unenthused om deres job?

Men hvad hvis CEO begyndte beskriver hans eller hendes drøm stedet? �Hvad nu, hvis det årlige møde for næste year? � s mål startede med, ? �I har en drøm, at alle vores medarbejdere vil aldrig mere bekymre dig om at blive ? ~ re-orga � � eda � � eller miste deres jobs.�Jeg har en drøm, at alle vores folk vil være i stand til at forsørge deres familie med komfort og ease.�Jeg har en drøm, at alle vores medarbejdere vil nå deres karriere forhåbninger inden for vores organization.? �tror, at folk kan få inspiration ved det? �tror folk vil føle sig motiveret at gøre, hvad det tog at realisere denne drøm? �

Det tager modig og stærk, visionær ledelse til at gå ud på en lemmer gerne that.�Men mennesker, der er villige til at gå ud på en del af deres drøm , uanset hvad deres drøm er, er altid dem, der indser noget ud over, hvad de kan endda imagine.�

Som du ser frem til nytår, før du skriver dine mål, drømme boldly.�Beskriv Deres drøm for 2009.��Paint et billede for yourself? "noget, som du kan se, røre, lugte og høre, når du lukker din eyes.�derefter fange den i en enkelt sætning og placere det et sted du kan se det hver så often.�

************

Lisa Ann Edwards er grundlægger og CEO for Bloom Consulting Inc., et talent engagement og fastholdelse firma leverer udøvende og lederskab coaching for personer, der ønsker at udvikle eller forbedre deres lederevner og maksimere deres naturlige talenter. Edwards har co-forfattet Måling investeringsafkast i Coaching for New Leje Employee Retention: A Global Media Company offentliggjort i ROI in Action Casebook (Pfeiffer, 2008) og Managing Talent Retention: Et investeringsafkast metode (Pfeiffer, 2009). �Hun arbejder på hendes tredje offentliggørelse, en research-baseret tilgang til personlige engagement.