mandag den 22. december 2008

Den ideelle alder for ?teskab ?

Har du en ideel alder at gifte sig (hvis du vil eller desv?e kan , bliver gift overhovedet)? Mine for?re giftede sig i deres tidlige tyverne, men jeg kan ikke forestille mig at blive gift f?lder 30.

Jeg sp?r, fordi videnskabsfolk stiller det samme sp?m?, med modstridende resultater. Jeg er ikke overrasket over deres manglende konsensus - ?eskabet betyder meget forskellige ting for forskellige mennesker, og bestemme den ideelle alder at gifte sig, afh?er af, hvorfor folk gifte sig i f?e omgang.

Der er kun en grund til ikke at gifte sig, efter min mening, og det er af frygt. Visse personer (mandlige og kvindelige) nyder at fort?e kvinder, at vi varer med tidlig expiration dates, men det er ikke sandt. Fra min favorit pige guide nogensinde:

Jeg tror, at s?ange over tredive gifte sig ud af frygt for at blive alene en dag - ikke n?ndigvis nu, men nogle dag - som for k?ighed eller kompatibilitet med en s?ig mand. Planen synes at v? at f?ogle en mens de f?ode og med den tid, du mister din ser han vil v? alt for sikkert limet til dig at komme v?

Er det ikke dumt? En mand kan efterlade en kvinde p?alvtreds (selvom det kan koste ham nogle dejen) s?el som du kan forlade retter i vasken. Han kan forlade et hvilket som helst tidspunkt f?/ em> derefter for, og det kan du forlade ham , n?du finder din fodbold helten udvikle sig til byen beruset. S?ar du det hele til at g?igen, som om du ikke havde gobbled ham op i ungpigeagtig hast.

Hvor meget saner og s?e til at gifte sig, n?du har b? jelled.

-- -fra Sex & the New Single Girl , som Helen Gurley Brown

Min bedstemor (som gift i hendes teenagere og er stadig gift) er enig.