torsdag den 1. oktober 2009

Naesten Restaureret

uThixo ubuyisa umphefumlo WAM. (Gud genskaber min sjæl.) Learning Xhosa i en kirke betyder, at jeg lærer en anden ordforråd!
Jeg var så træt om fredagen! Fornuftige mennesker sover, når de er trætte, men jeg får flere og flere såret op og finde det sværere og sværere at sove. Så fredag eftermiddag, efter at jeg kom tilbage til Grahamstown, at jeg annullerede min bekræftelse klasse og læse en detektivhistorie næsten non-stop hele eftermiddagen. Jeg var i seng kl 8.30, og jeg sov! Lørdag tog jeg også nem, selvom jeg havde et møde og en prædiken til at forberede. I søndags havde jeg masser af energi til at prædike - selvom jeg var træt bagefter.
Men det er forbløffende, hvor hurtigt man kan komme sig. Jeg er nu kæmper for at forstå, hvorfor jeg har følt mig så lave i de sidste fire eller fem uger.
En stor del af restaureringen er, at jeg forlader onsdag at gå hjem til JHB for min weekend off. Så jeg er ikke understrege nu med planlægning noget, bortset fra hvad de skal gøre i JHB. Jeg er ikke sikker på hvordan jeg ville klare sig, hvis der bryder ikke kom op!