lørdag den 24. oktober 2009

sent oedelaeggende for auberginer




Grimme billeder!

Jeg tror ikke, det meget almindeligt at komme for sent ødelæggende for auberginer. Men det er sikker ligner Late Blight.

Late Blight meste hits kartofler og tomater. Jeg havde et stort plaster på ødelagte kartofler, som jeg skære ned tilbage i juni (heldigvis knoldene er 90% fint). Og så i juli, fjernede jeg 13 af mine 16 arvestykke tomater, der dyrkes fra frø jeg startede helt tilbage i marts: (Disse blev hårdt inficeret med Late Blight.

Jeg formoder, det er det, jeg får fra de forlader sidste 3 tomatplanter i plottet (San Marzano, Hillbilly og Purple Calabash). Det tomatplanter er store og sunde ud for det meste, men der er tegn på blight. Men omkring 25% af de tomater rådner før modning.

Ca. 20% af mine ægplanter er rådne. Disse gå ind i 'Blight Bag'. Jeg ved ikke hvordan jeg nogensinde kunne samle den op - dens meget tunge en fuld!

Ca. 20% af mine peberfrugter har det også. De ser meget gerne have den auberginer.

Jeg er seriøst overvejer en Solanaceae-fri plot næste år. Ouch.