mandag den 28. september 2009

Wonder og fascination, det holder mig i gang

Chris Brogan havde en spændende indlæg for nogen tid siden, kaldet »Værdien af Wonder '. "Wonder" er et fantastisk koncept. Det er dybest set en måde at leve på. Han siger:

... lad os tænke på de øjeblikke, når vi ser eller oplever noget, der gør os i vejret dybt, og derefter får os til at stoppe op og bare være der.

Og han spørger sig selv: Har vi oplever det nok i vores arbejde, som vi gør, når vi ser på vores børn, for eksempel? Meget godt spørgsmål. Har vi ser omkring os, på de mennesker, vi arbejder med, den teknologi, vi bruger, de ting, vi oplever, en kollegas rigtig god idé, og skridt tilbage i undren. Skal vi stemme denne "underligt" til hinanden regelmæssigt?

'Fascination' er et tilsvarende stærkt koncept. Det vedrører også børn og deres måde at gøre tingene på. At blokere for alt andet, koncentreret fuldt ud.

»Wonder 'og' Fascination 'er begreber, der holder mig i gang. Det hjælper mig til at se på tingene på en ny måde. Gør det med munden åben, fordi du har glemt at lukke din mund, du er så fascineret. Det gør mit liv pragtfuld, du forhåbentlig også.

---

Hvis du læser dette og kan lide det, Kvivit Dette til din Followers:
Wonder og fascination, det holder mig i gang http://twurl.nl/vsqw8f

Tags van Technorati: forundring, fascination