lørdag den 30. januar 2010

Hunkering Down

Det bør sidste af de udendørs projekter skal pakkes op i denne uge som vi forbereder os til Hunker ned for vinteren. Ikke at det betyder ikke yderligere fremskridt på huset, lige tilbage til interne opgaver. Rendestenen mand har presset os ud for den sidste uge, men hævder, at han vil blive på stedet i morgen. Vi får se. Vi fortsatte med at forberede hans ankomst ved at lave nogle flere mindre maleri på verandaen.

Laura har arbejdet væk på ny fugning af fliser omkring pejsen i stuen og afsluttede injektionsmørtel på væggene i går. Jeg kablet op kredsløbet for den kommende pejs anlægget i sidste uge, og teoretisk set ved udgangen af den måned, vi vil have en dejlig hyggelig skorstenen til at nyde.

Da vi købte huset, og havde kontrollen viste det sig, at de elektriske pærer i garagen var brændt ud, da de ikke kommer på, når vi gik derind. Først efter at vi købte stedet og begyndte renoveringen har vi opdage, at ja, garagen var armeret, men var faktisk ikke hooked til en kilde til magt. På det tidspunkt var det en smerte, men denne sommer vi levet med det. Som dagene har fået kortere jeg besluttet at rette op på dette med en kludge benytter dele findes i kælderen. Det er overflødigt at sige det lysstofrør i garagen rent faktisk arbejde, og tilsyneladende har aldrig været brugt.

Vi er begyndt at gøre vores liste over vinteren projekter og af alle regnskaber skal have rigeligt at gøre, indtil foråret. Desværre er meget af det, vi skal gøre omfatter maleri, der er min mindst foretrukne. Måske vil jeg arbejde på undervisningen af de katte til at male trimme mens vi er væk på arbejde. Fra hvad jeg kan fortælle at de ikke har gjort meget, mens vi er væk, men der er ikke nær så mange edderkopper inde så gik jeg ud fra at der ville være. Måske er det, de gør hele dagen.

Laura's Pejs Re-fugning Progress.
Nye Triptych af Mt. St. Helens Billeder i stuen. Før, under og efter 1980 Eruption