tirsdag den 9. oktober 2007

Harry Potter og Fønixordenen


Goddag og velkommen til denne guidede rundvisning på Hogwarts. Mit navn er Harry Potter og jeg skal være jeres guide det næste stykke tid. I har måske hørt om mig i Joanna Kathleens Rownlings bøger eller måske har I set mig i biografen i en af mine film. Jeg er utroligt glad for at I ville komme i dag for at deltage i denne guidede rundvisning på Hogwarts skolen for at høre lidt om mit femte år på skolen. Da I trådte ind gennem døren bemærkede I måske at skolen har fået en grafisk opgradering. Dette var vi simpelthen nødt til, da vi nu har taget det magiske spring til Xbox 360. Desværre har vores designere ikke mestret magiens svære kunst, så hele universet har fået en lidt hårdere kant end det burde.

Mens vi bevæger os rundt på troldmandskolen bedes i ikke røre ved omgivelserne, for ikke alt er som det ser ud til her på Hogwarts. Så hvis I i løbet af rundvisningen ser et billede, der ikke hænger på sin rigtige plads, en væg, der ser mystisk ud eller fakler, der ikke er tændt, så sig endelig til, for så vil jeg, Harry Potter, bruge mine magiske evner til at manipulere med tingene. Jeg vil tænde faklerne, hænge billederne på plads og generelt flytte rundt på tingene. Nu er det mit femte år her på skolen, så jeg har ikke problemer med at udføre trylleformularerne. Men nu er det ikke alle, der deltager i denne guidede rundvisning, der ikke lige er en verdensberømt troldmandselev, så de af jer må nøjes med at benytte controllerens højre analoge pind til at udføre de magiske bevægelser. Nogle gange kunne jeg dog godt bruge en controller, da man med denne - i modsætning til virkelighedens tryllestav - kan vælge mellem tre forskellige indstillinger til hvor præcise formularerne skal kastes for at virke.

Mens vi bevæger os rundt på Hogwarts og nyder indtrykkene fra de velanimerede rum har I måske bemærket, at nogle af mine medstuderende ikke altid er de smarteste børn på skolen. Nogle gange går de ind i murene og andre gange står de i vejen - Ja, det er ikke nemt at være verdensberømt troldmandselev. Jeg derimod har været så smart at få fremtryllet nogle fodspor foran mig, der altid viser mig i den rigtige retning, så jeg ved altid i hvilken retning jeg skal gå for at komme derhen hvor jeg gerne vil. Men Hogwarts er praktisk indrettet, så det varer ikke længe før man lærer ruterne udenad og ikke har brug for fodsporene.

For at I får det mest optimale ud af jeres rundtur på Hogwarts er det selvfølgelig nødvendigt at kende universet og dets historie. For uden fortiden giver nutiden ikke megen mening. Så har I ikke sat jer godt ind i historien vil, der være mange ting, der ikke umiddelbart giver nogen mening, men som de rigtige fans af mig i er, har I selvfølgelig sat jer ind i hele min historie. Men når I kommer hjem til jeres Xbox 360 vil og prøver kræfter med Harry Potter & Fønixordenen, at Electronic Arts lover at man kan spille som Romeo Gåde Detlev Jr.. Godt nok gælder det kun i en meget begrænset periode på fem - ti minutter ud af i alt otte-ni timer som spillet varer, men det var vi nødt til for ikke at få problemer med troldmandsfagforeningen. Til de af jer, der ikke lige kan huske hvem Romeo Gåde Detlev Jr. er, så kan jeg oplyse om at jeg ser ham inden jeg vender tilbage til Hogwarts fra min sommerferie. Hjælper det heller ikke noget, så går han under kaldenavnet Lord Voldemort. Hvis det stadigvæk ikke får nogle klokker til at ringe er Harry Potter universet ikke din stærkeste side, men til jer kan jeg så oplyse at han er den ondeste troldmand i dette århundrede.

Nu er vi ved at være kommet til enden på vores tur og jeg vil på hele Hogwarts veje gerne sige tak fordi I kom. Vi håber meget på at I alle køber Harrry Potter og Fønixordenen - men skal jeg være hudløs ærlig, så henvender spillet sig mest til de hardcore fans at mit univers. Alle andre bør kigge sig om efter andre former for digital underholdning resten af sommeren.

Håndværker - colic-help - skateboard - short story - ownage