torsdag den 2. september 2010

GARDEN bloggere 'BLOOM DAY: Juni

I juni har produceret mere regn end april. Så meget, at jeg er picking svampe ud af min have. Lea's irske bedsteforældre er her, og de sværger, at vi bestilte dette vejr at gøre dem til at føle sig hjemme.

Det er forbløffende, hvor meget haven er vokset siden jeg plantede det i maj sidste år.



Blue Salvia er i flor, daylillies i opløbet


Grunden til at jeg elsker Dianthus: disse enårige kom tilbage fra sidste år. Det er haven inspektør Jojo på jobbet.

Jeg droppet tanken om en trompet slyngplante vin og i stedet plantede en drue vin og Patty pan squash at klatre over min skygge struktur. Så vi vil være at spise squash og drikke vino.
Og hvad ville juni, også uden roser?

Tak til min nabo, som har dette smukke canadiske klatrerose på vores hegn.


Og takket være gartnere i nabolaget, hvis roserne fængslet mig på min daglige walkabout. Happy juni haven bloggere! Nu går besøg Carol over i maj Dreams Gardens og se hvad der blomstrer hele USA af A.
Skrevet af Carolyngail på Sweet Home og Have Chicago Alle rettigheder forbeholdt