fredag den 1. maj 2009

"Det 'sa brummer '

Ved røn Bridge
BBC Radio 5 Live

Walking gennem Burnley bymidte med Janet og Jane Cunliffe, du straks meddelelse antallet af folk stirre på dem, da de går tidligere.

I deres hvide jeans (størrelse seks), matchende toppe, peroxid blonde hår og temmelig tunge make-up, de forekommer lidt malplaceret blandt tirsdag middag crowd i det tidligere Lancashire mill-byen.

På ét punkt, et af de mennesker gå tidligere sniggers når de 're bag os.

"Ja, vi får lidt af det," Jane, som 's 29, siger.

Janet det 's rimeligt at sige, ikke, ' t se - eller kjole - ligesom din gennemsnitlige 50-årige.

"Folk tror, at vi skal være søstre, eller beslægtede på en eller anden måde, men de 'd aldrig tror, at vi var mor og datter," siger hun.

'Ligesom min søster '

Men hendes evne til at narre folk om hendes alder hasn 't komme billigt. Janet regner hun 's brugt £ 12.000 om kirurgisk ekstraudstyr.

"Jeg var en 34A / B og nu vil jeg 'm 34DD. Jeg havde min øvre øjnene løftes og lavere øjne, jeg havde min næse omformes og mine læber fyldt med fyldstof.

"Jeg besluttede at gøre det, fordi jeg var følelsen lav på det tidspunkt, jeg 'd lige kommet ud af et langvarigt forhold, så bare for at øge min tillid.

"Hun ser ud som om min søster og jeg 'm glad for hendes"
Jane Cunliffe, datter

"Min datter inspireret mig på det tidspunkt, så jeg ville bare se ud som hende og for at gøre mig en masse mere ungdommeligt og give mig nogle tillid."

Jane 's første reaktion var måske ikke overraskende.

"Jeg gik gale. Det var de farer, jeg var bange for hende. Jeg gjorde 't vil have hende til at ændre hendes udseende, men hun ' s lykkelig nu. Jeg 'm stolt af hende, at hun ' s følelse mere tillid til sig selv.

"Hun ser ud som om min søster og jeg 'm glade for hende."

De to af dem shop for tøj sammen. og vil ofte befinde sig slidlagets matching eller supplerende udstyr, når de går ud sammen.

Da de riffel via deres garderobe tøj Janet trækker ud af et af deres kjoler til at vise mig.

"Der er en lilla kjole her, at vi har købt i USA, at vi begge kunne lide, og vi begge ud af det. Det 'sa nice clingy kjole og jeg synes, det ser flot ud på begge af os.

"Vi får altid en kompliment, når vi går ud, når en af os har fået den."

'Bare et modeord '

Dem begge klart nyde opmærksomhed.

"Åh, det 's fantastiske reaktionen, at vi får alle stares. De kan ' t tror hun 's min mor. De tror, hun ' s min søster, og det 's blot et modeord." siger Jane.

Walking sideløbende dem gennem Burnley bymidte er det let at se, hvad hun mener.

De bemærker alle går vi tidligere kaster deres øjne i løbet af de to af dem. Jeg stopper et par mennesker og bede dem om at gætte, hvor gamle de tror, mine damer er.

"Fyrre-ni, 50 - og jeg 'd sige omkring 22", siger den første mand jeg stoppe.

Jane ser langt mere tilfredse med vores mystery shopper end hendes mor gør.

"Hun 's 42 og 24," gætter den anden person.

"Janet ca 40 og Jane, 23. Ser de deres reelle alder Nej," siger en kvindelig forbipasserende ved.

Hvad vil du gøre med den måde, de 're klædt selvom

"Nå," siger kvinden diplomatisk: "Det 's ikke min stil, naturligvis, men yeah, fint, det ' s store, er der intet galt med det."

Victoria Derbyshire program sendes på alle hverdage mellem 10AM og 1pm på BBC Radio 5Live.

Denne artikel er fra BBC News website. © British Broadcasting Corporation, BBC er ikke ansvarlig for indholdet af eksterne internetsider.